Lokaal & natuurinclusief inkopen mét behoud van keukencijfer? Bedrijfsleider Tess Smeman van de Rotterdamse Trattoria Sophia bewijst dat het kan. 75% van alle producten die ze inkoopt, is biologisch en ze koken met de seizoenen mee. Hoe kregen ze dat voor elkaar? Wat betekent dat voor de inkoop en de bedrijfsvoering? Wat vraagt dat van de leverancier?
Een kwestie van samenwerking, vertellen Tess Smeman (Trattoria Sophia) en Perry Falter (Landzicht Biologisch). In de podcast van Het Nieuwe Nassen geven ze bovendien handenvol praktische tips.
De samenwerking van Tess en Perry is een van de resultaten van de Het Nieuwe Nassen challenge Lokaal & Natuurinclusief inkopen, een initiatief van het Nieuwe Nassen, Rotterdam de boer op! en de Tuin van Holland. De Tuin van Holland stelt altijd de vraag ‘wat kunnen we van elkaar leren’? De tips van Tess en Perry hebben we hieronder samengevat:
Meer weten?
Het hele gesprek luister je terug in de podcast van Het Nieuwe Nassen, seizoen 3 aflevering 4. Bijvoorbeeld via Spotify of je eigen podcastapp. Of kijk de video over het bezoek aan de boerderij van Landzicht Biologisch.
Op de website van BlueCity lees je meer over Het Nieuwe Nassen.
Ook aan de slag?!
De Tuin van Holland is een netwerkorganisatie die streeft naar het vergroten van de markt voor natuurinclusieve producten. We ondersteunen en verbinden goede initiatieven én delen kennis. Wil je meer weten? Neem contact met ons op!